Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

INFO - Od nedele pôjdu električky v pôvodnom profile

Mesto Košice dnes oficiálne  dostalo od Košického samosprávneho kraja, špeciálneho stavebného úradu pre stavby mestských dráh, posledné z právoplatných kolaudačných rozhodnutí ohľadom prvej etapy Stavby integrovanej koľajovej dopravy Košice, respektíve stavby Modernizácia električkových uzlov. Nič už teda nebráni opätovnému spusteniu košickej električkovej dopravy v pôvodnom profile. Električky začnú jazdiť po zmodernizovaných tratiach a električkových uzloch od nedele (20. 12. 2015).

img_6215.jpg

Na to, aby bolo všetko v zmysle zákona, bolo potrebné po ukončení prác na stavbe IKD (zhotoviteľ  Dúha- ZUE) a MET v rozsahu MEU (zhotoviteľ Eurovia SK), získať od piatich príslušných stavebných úradov až desať právoplatných kolaudačných rozhodnutí. 

Po ukončení všetkých prác  mesto Košice ako investor obe stavby riadne prevzalo od   zhotoviteľov. Tých  následne splnomocnilo na predkladanie žiadostí o kolaudáciu IKD a MEU stavebným úradom: obci Čaňa; Okresnému úradu Košice, odboru  starostlivosti o životné prostredie; Mestu Košice, ako špeciálnemu stavebnému úradu pre miestne a účelové komunikácie; Okresnému úradu Košice, odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií; Košickému samosprávnemu kraju, špeciálnemu stavebnému úradu pre stavby mestských dráh.

Stavebné úrady vytýčili ústne prerokovania kolaudačných konaní, spojené s fyzickými obhliadkami na tvári miesta. Právoplatné kolaudačné rozhodnutia mohli byť vydané až po uplynutí zákonných lehôt.

„Rok a pol trvajúca prvá etapa modernizácie košických električkových tratí, bola pre nás všetkých veľmi náročným obdobím,“uviedol primátor mesta Košice Richard Raši. „Každý deň bolo treba riešiť mnoho rôznych problémov, Košičania hromžili na rozkopané cesty, obchádzky, nepohodlie. Opäť sme ale ukázali, že spoločnými silami sa dá zvládnuť naozaj všetko, a ja ďakujem všetkým Košičanom i návštevníkom mesta predovšetkým za ich trpezlivosť a pochopenie. Projekt modernizácie električkových tratí je najväčšou investíciou do  modernizácie košickej koľajovej dopravy za posledné desaťročia a veľkým krokom do budúcnosti. Bolo to náročné, ale výsledok stojí za to. Košice majú  úplne nové električkové trate s moderným informačným systémom, od nedele budeme cestovať tichšie, pohodlnejšie, bezpečnejšie a ekologickejšie,  v úplne  nových električkových súpravách.“

Keby mesto Košice nezačalo rekonštruovať električkové trate a modernizáciu siedmich električkových uzlov naraz, nemohlo by čerpať  finančné prostriedky z eurofondov na nákup  nových električiek. Košice takto získali celkovo až 114 miliónov Eur (40 mil. eur – rekonštrukcia električkových tratí; 20 mil. eur – rekonštrukcia električkových uzlov; zvyšok – nákup nových električiek). Keďže bežný rozpočet mesta je 136 miliónov eur, bez eurofondov by Košice rekonštrukciu tratí z vlastného rozpočtu nemali šancu zvládnuť. Podmienkou získania peňazí z Európskej únie bolo, že všetky musia byť preinvestované a aj zúčtované do konca  roka 2015.

Náhradná doprava končí, električky sa vrátia na pôvodné trasy

Od nedele  dochádza v meste Košice k plnému obnoveniu električkovej dopravy. Električky budú premávať po pôvodných trasách:

linka 2 Havlíčkova – Nám. Maratónu mieru - Hlavná pošta – Nám. osloboditeľov - Staničné nám.
linka 3 Staničné nám. – Nám. osloboditeľov – Ryba – VSS, križovatka - Nad jazerom, Važecká.
linka 4 Havlíčkova – Nám. Maratónu  mieru – Hlavná pošta - Nám. osloboditeľov - Ryba – Barca, Socha Jána Pavla II.
linka 5 Staničné nám. – Nám. osloboditeľov - OC Optima (premáva ako prípoj k vlakom počas vybraných nedieľ).
linka 6 Nám. Maratónu  mieru – Terasa – SOŠ automobilová – Nám. osloboditeľov – Staničné námestie.
linka 7 Botanická záhrada - Hlavná pošta - Nám. osloboditeľov - Ryba – Nad jazerom, Važecká.
linka 9 Havlíčkova – Nám. Maratónu  mieru - Terasa – Železníky, križovatka – VSS, križovatka – Nad jazerom, Važecká.

Dopravu do spoločnosti U. S. STEEL zabezpečia  linky R1 až R8 takisto vo svojich pôvodných trasách:

linka R1
 Staničné nám. - Nám. osloboditeľov - SOŠ automobilová - OC Optima - VA USS.
linka R2 Nad jazerom, Važecká - Železníky, križovatka - OC Optima - VA USS.
linka R3 Havlíčkova – Nám. Maratónu mieru - Terasa – OC Optima - VA USS.
linka R4 Botanická záhrada - Terasa – OC Optima - VA USS.
linka R5 Ryba - Nám. osloboditeľov - SOŠ automobilová - OC Optima - VA USS.
linka R6 DPMK - Spoločenský pavilón – OC Optima - VA USS.
linka R7 Amfiteáter - Terasa – OC Optima - VA USS.
linka R8 Barca, Socha Jána Pavla II. - Železníky, križovatka - OC Optima - VA USS.

Upozorňujeme  cestujúcu verejnosť, že u všetkých električkových  liniek dochádza k zmene cestovného poriadku. Linky náhradnej dopravy x6, x7, x9 nepremávajú – ich prevádzka je ukončená. 

http://www.dpmk.sk/aktuality/vydali-posledne-kolaudacne-rozhodnutie-od-nedele-pojdu-elektricky-v-povodnom-profile

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

...

(Tatranka, 18. 12. 2015 10:13)

Tie Rašiho drísty... Akoby tu od nedele už mali jazdiť tram trainy a výhradne nové 100% nízkopodlažné električky s klimatizáciou po celomestských špičkových tratiach s prestupnými uzlami tram- bus, zastávkami na úrovni 21. storočia, informačnými systémami pre cestujúcich na úrovni 21.storočia, multifunkčnými automatmi na CL, atď. Oplatilo sa vydržať!

Re: ...

(Tatranka, 18. 12. 2015 10:22)

„Rok a pol trvajúca prvá etapa modernizácie košických električkových tratí, bola pre nás všetkých veľmi náročným obdobím,“uviedol primátor mesta Košice Richard Raši. „Každý deň bolo treba riešiť mnoho rôznych problémov, Košičania hromžili na rozkopané cesty, obchádzky, nepohodlie.

Isteže! Hlavne bolo treba riešiť ako sa vyhnúť zodpovednosti mlčaním, ak to nešlo, tak vymýšľať výhovorky, klamstvá a sľuby... A hlavne demagogicky šíriť svoje pozitívne píár na Facebooku a mazať nepohodlné príspevky, trollovať v diskusiách v Korzári....