Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Modernizácia električkového uzla - križovatka Námestie osloboditeľov – Južná trieda

Úplná uzávierka prejazdu Štúrova - Nám. osloboditeľov
info---uplna-uzavierka-prejazdu-sturova---nam.-osloboditelov

Ďalšie zmeny v MHD od 9. augusta
info---dalsie-zmeny-v-mhd-od-9.-augusta

------------------------------------------------------------------------

Po podpise Zmluvy o dielo a odovzdaní staveniska, ktoré prebieha v týchto dňoch, sa v nasledujúcom týždni (začiatok mája 2015začnú stavebné práce na Modernizácii električkových uzlov z rozsahu MET v Košiciach. Hlavným zhotoviteľom stavebných prác je spoločnosť EUROVIA SK. Investorom projektu je Mesto Košice. Projekt je spolufinancovaný z Kohézneho fondu EÚ a štátneho rozpočtu. Líniová stavba mestskej električkovej dráhy pozostáva zo siedmich ucelených častí, ktoré sa budú z praktických dôvodov a s ohľadom na požiadavku realizácie modernizácie električkových uzlov za súčasnej obmedzenej prevádzky realizovať ako samostatné stavby: 1. Križovatka Námestie osloboditeľov – Južná trieda s napojením na zrekonštruovanú trať na Južnej triede 2. Obratisko Amfiteáter 3. Úsek trate obratisko Amfiteáter – križovatka TIP TOP 4. Križovatka TIP TOP po križovatku Čsl. armády – Zimná ul. 5. Obratisko Havlíčkova 6. Križovatka Trieda SNP – Bardejovská a ul. Bardejovská po DPMK 7. Križovatka Námestie Maratónu mieru - úsek „ľavé odbočenie" z Komenského ul. smer Hviezdoslavova – Masarykova ul. Modernizácia vybraných úsekov pozostáva z prestavby existujúcej električkovej cesty za účelom zvýšenia jej bezpečnosti a technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších a najprogresívnejších prvkov (vybudovanie novej konštrukcie električkového spodku a zvršku so zabudovaním elektricky ovládaných výhybiek a ich ohrevu. Súčasťou modernizácie je aj trakčné vedenie, vybudovanie nových nástupíšť, nového informačného systému...) vďaka čomu sa zlepšia a skvalitnia jej technické parametre.

 
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

MET

(stefan, 30. 8. 2015 4:27)

inak mam kamosa spoluziaka v eurovii robi na menezerskej pozicii vravel ze cely MET v Kosiciach by uz mali robit oni, tak snad sa nemylil..

Re: MET

(Tatranka, 30. 8. 2015 16:04)

Kiežby to tak bolo...

premarnena sanca..

(Lucy, 18. 8. 2015 0:13)

ach.. TOLKO sanci vyriesit dopravu a pomoct kritickym usekom.. zrusenie sikany cez Fejovu.. no je tam toho cele okolie pamatniku je rozryte od mechanizmov ale je problem to prisposobit.. kristepaneboze.. naco nam su dva pamatniky sovietskym vojskam oproti sebe? nestacil by vrchovate len jeden - ten ktory nezavadzia? + dalej napr. ked uz sa ta Kuzmanyho robi vyse roka.. to bol taky problem posunut kolaje viac ku chodniku, alebo ich polozit na stred ulice, nech sa vytvori viac jazdnych pruhov pre pohodlne odbocenie? Asi kazda moznost by bola lepsia ako ta sucasna s 2 metrovymi pasmi buriny po stranach kolajiska...

Re: premarnena sanca..

(peto, 20. 8. 2015 13:22)

tak jak to napisali hore.. to nieje modernizacia ale len generalka pri ktorej neriešia ziadne problemy a ani nic nezlepsuju co by tam nenormalne trebalo ne tej celej sturovej.. zacalo to auparkom kde mesto zakazalo spravit poriadnu kruzovatku a mozno aj tunel a konci to tymto otrasom co man predviedla duha a projektanti ktore to cele nechali tak a nic neopravili nevylepšili do buducna....

Re: Re: premarnena sanca..

(Tatranka, 29. 8. 2015 14:00)

Ohľadom Auparku mesto nič nezakázalo, mesto bolo práveže maximálne ústretové voči developerovi, aby nič navyše nemusel investovať a ušetril, čo najviac pre seba. Pokiaľ ide o IKD, robí sa podľa "storočných" projektov, ktoré narýchlo oprášili, došolíchali nejaké detaily a hurá do roboty, lebo pridu euráče z Únie. Eto vsjo druzja...

Reko

(Lucy, 18. 8. 2015 0:15)

Cela tato nekonecna rekonstrukcia nieje vskratke nic ine ako jeden predrazeny hlbkovy facelift... taka kozmeticka kura bez hodnotnejsich zasahov v prospech ostatnej dopravy v meste...

Re: Reko

(Tatranka, 18. 8. 2015 10:37)

Áno! V podstate neprinesie nič zásadne nové a kvalitnejšie. Je to de facto iba generálna oprava a miestami konzervácia pôvodných nevyhovujúcich riešení z minulosti. Ale súdruh primátor nám to pri slávnostnom otváraní osvetlí ako znak obrovského pokroku a megafantastickú zmenu k lepšiemu v hromadnej doprave s výhľadom do krásnych a svetlých zajtrajškov, všetko v DÚHOVÝCH farbičkách...

Re: Re: Reko

(stefan, 26. 8. 2015 3:54)

Keby aj hned zajtra boli povedzme predcasne volby na primatora garantujem ti zeby sprehladom ten smeracky smrad opat zvitazil.. Z tohto mesta naradsej cim skor utiect a zdrhat do nejakej krajsej zapadnej metropoly nic ine nepomoze,posledny nech zhasne.tu sa uz nikdy nic nezmeni kedze takto je to na vecne casy a nijak inak ..proste cely ten chory prehnity system z cias komancov plusminus o nieco obmeneny stale defacto pretrvava vsetko je to takto trvalo nastavene a zakonzervovane a zacyklovane ako kolovratok ako take perpetum mobile..

Re: Re: Re: Reko

(Tatranka, 28. 8. 2015 15:22)

Ale no... Možno je šanca, ak sa tu rokmi obmenia generácie, ako voličov, tak politikov. Aj keď vychádzajúc z psychológie, dramatická zmena to nemusí byť, ale aspoň vykape všetko, čo sa len obtrelo o starý režim, vrátane mňa, nikde nikdy vo svete nebolo, nič iné nevidelo a nezažilo, nechce sa samostatne postarať a byť zodpovedný za seba, len pasívne čakať, až niekto druhý sľúbi raj na zemi a nadávať, ak sľuby nesplniteľné neplní a namiesto toho rabuje a podvádza, kde vstúpi. Dnes je to ešte problém, keď politická a voličská základňa je generačne premiešaná so starou komunistickou nomenklatúrou a agentmi ŠTB (Mečiar, Lorenc, Harabin...), ktorí tu stále vládnu spolu s, vtedy mladými aktívnimi zväzákmi a budúcimi komunistami (Fico, aj Raši...), spolu s novozbohatlíkmi z radov tzv. komunistickej "zlatej mládeže" ( Dospiva, Haščák...), a na opačnom konci sú dnešný mladí, plný energie a ideálov, aj naivity (zatiaľ), ale neskazení minulosťou, s rozhľadom a možnosťami poznávať, cestovať, študovať. Len zatiaľ nedokážu poraziť to staré zhnité a pevne zakotvené myslenie starých más a politikov. Zatiaľ... Pokiaľ však časom nezblbnú z televízie, reklamy, mámenia konzumu a totálnej zadĺženosti... Držím palce!

škoda

(peto, 15. 8. 2015 11:33)

terza bola šanca napravit to čo mesto posralo pri stavani auparku ked si vymysleli dvojite križovanie protismeru a obchadzku cez fejovu.... ale ne, treba to nechat tak lebo to funguje vynikajuco že.... debili

Re: škoda

(abs, 16. 8. 2015 21:42)

PRESNE!!! to sa neda ani popisat aka hovadina je ta krizovatka. nechapem preco auta nemozu ist od auparku doprava ku dargovu a odtial normalne smer dom umenia. ze by auta museli ist po kolajniciach? alebo preco preboha? nehovorim o tom ako su na tej krizovatke nastavene semafory pre chodcov. ruky nohy polamat za toto...clovek vystupi z autobusu a kym prejde k pomniku tak stoji 3x na semafore - psycho...necudo ze tam ludia prebiehavaju hore dole po maximalne frekventovanej ceste.

Pisal som pred par dnami spravu aj panovi Ttitlovi na facebooku preco sa tam nemoze odbocit doprava a vynechat tak tu fejovu. Zatial bez odpovede...

Re: Re: škoda

(peto, 17. 8. 2015 0:40)

no teraz uz je neskoro... kedze uz spravili tie nastupistia pred dargovom alebo aspon uz spravili kolaje atd.. tam sa krasne mohlo ubrat z pomnika len tie kusky kamena a mohla tam byt 2 prudovka v smere od krizovatky ku poistovni.. a bolo by vsetko vyriesene... nastupistia by sa posunuli a nemuselo by sa mrdat autami po fejovej... kkti toto.... nemam slov a cez kolajnice by sa to dalo pustat aj tak..odbocka by bola skor a pekne pred dargovom by uz isli auta po normal ceste ale kedze mozno sa na tom niekto nabali druhy krat KED sa to bude prerabat tak je lepsie tak... a ak nie tak nech skare toho co toto vymyslel

Riešenie v (ne)dohľadne

(xy, 17. 8. 2015 1:11)

Magistrát (konkr. referát dopravy) to vraj chce zmeniť, ale problém je údajne v bočných schodoch pamätníka, ktoré by sa museli odstrániť. Na to ale už treba povolenie od pamiatkového úradu... a to je beh na dlhšie trate... čiže Boh vie, kedy je to presmerovanie reálne. A či vôbec.

Re: Riešenie v (ne)dohľadne

(peto, 17. 8. 2015 16:43)

tak ale to uz je neskoro kedze elektrickovu trat dali piliz blizko k dargovu a tam sa uz 2 pruhy pre auta nevojdu. iba zeby zburali kus lavej strany pomniku a potiahli to k terajšej obchadzke po sturovej namiesto fejovej smerom od auparku a to sa tak isto nestane kedze teraz bola tiez na to sanca.. taze nasrat na cely ten usek z pohladu mesta a tak to bude

Re: Re: Riešenie v (ne)dohľadne

(abs, 18. 8. 2015 21:53)

ale ved tam by stacil aj jeden pruh...sice su na krizovatke 2 pruhy smer juzna trieda, ale vnikli z jedneho ktory ide od Palackeho (neratam vyjazd z parkoviska z auparku - tam je aj tak semafor). Cize ak by sa jeden z tych dvoch pruhov "vypustil" tak sa v klidku auta dostanu jednym pruhom doprava az ku dargovu a potom smer dom umenia. a nemusel by sa ziaden pomnik burat. A ti ktori chcu ist na juznu triedu by nesli okolo auparku ale by bocili uz na krizovatke Palackeho na Jantarovu.

chapem ze niesom ziadne odbornik na dopravu ale nech niekto vysvetli preco to nemoze byt napriklad takto.

Re: Riešenie v (ne)dohľadne

(KEvlar, 21. 8. 2015 13:34)

Pamatniky pred Michalskou kaplnkou ako aj na Dolnej brane sa pocas historie menil niekolko krat vzdy podla vladnucej garnitury... Nechapem, naozaj nerozumiem kde je problem jeden sovietsky pamatnik na N.O. normalne poupravit a prerobit do modernejsej podoby aby neprekazal plynulej doprave a umoznil tak vytvorenie prejazdnej komunikacie.. cim by odbremenil nielen vsetkych obyvatelov Fejovej... ale aj zrychlil tranzit centrom mesta.. O com to cele je? to je problem pohnut ritou na UHA a magistrate a urobit okrem kozmetiky na kolajniciach aj nieco pre ostatnu dopravu??!!

Re: Re: Riešenie v (ne)dohľadne

(Tatranka, 23. 8. 2015 9:41)

Pokiaľ viem, tak pamätník na NO už je v rukách pamiatkárov, robili na ňom historický prieskum. Takže nejaké prestavby a pod., nemožno očakávať ani náhodou. Tento pamätník, by mohol byť sotva kontroverzný, maximálne len z hľadiska toho, že na území Košíc nepadol jediný Sovietsky vojak, čo je podľa mňa dosť málo. Nemožno to porovnávať, tebou spomínané pamätníky vždy zobrazovali niekoho konkrétneho, novému režimu neprípustného a to, že Košice oslobodilia Červená armáda je holý fakt. Čo nasledovalo v ďalších rokoch je už iná história. Dnes závadného Lenina a Gottwalda dali preč hneď po 89., to malo svoje opodstanenie.

Re: Re: škoda

(Tatranka, 18. 8. 2015 10:31)

To je výsledok nekoncepčnosti výstavby čohokoľvek v KE z dôvodu zastaranosti Územného plánu Košíc , nefunkčnosti ÚHA Košice, úplatnosti zodpovedných a maximálnej ústrevosti k developerom na úkor verejného záujmu, dopravnej obslužnosti, atď. Aupark nikdy nemal stáť, tam kde stojí, ale kšeft je kšeft! Čo tam po doprave, hlavne, že investorovi sa maximálne ustúpilo, aby ušetril čo najviac zo svojho...

Re: Re: škoda

(Petko, 18. 8. 2015 11:01)

Riešnim by bolo ta vsetko podsunut tunelom pod pomnik a vysunut to s pokracovanim npo šturovej niekde za pomnikom, pomnik ostane kde je 2 prudy by sli cez tunel a ponad tunelom by mohla byt krizovatka od dargova na fejovu a pod...

"Príliš drahé"

(xy, 20. 8. 2015 1:26)

Niekde v pôvodných projektoch bol vraj plánovaný podjazd/tunel (nevidel som projekt, nechcem zavádzať) tak, aby autá vchádzali niekde vedľa Auparku a vychádzali von až pri Dargove. Ale samozrejme to bolo príliš drahé riešenie na realizáciu.

Aktuálne by bolo asi najlepšie nechať vedľa Auparku jeden odbočovací pruh na Južnú triedu a druhý pruh nasmerovať rovno ďalej na Štúrovu s tým, že by sa vybudoval ešte jeden protismerný pruh vedľa stávajúcej 3-prúdovky až po prechod späť na pravú stranu Štúrovej, kde je 2-prúdovka (za križovatkou Štúrova-Mojmírova). Nie je to ideálne, ale realizácia by nebola až tak finančne náročná a zároveň by sa nezablokovala cesta pred Dargovom, kde by sa pri tom najjednoduchšom riešení spájali až 3 smery - od Senného trhu, z Hlavnej a od Nám. osloboditeľov (od Auparku)