Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Modernizácia električkových uzlov - obratisko Amfiteáter po križovatku TIP TOP

 

 

Rekonštrukcia ukončená, bez dopravných obmedzení.

 

Po podpise Zmluvy o dielo a odovzdaní staveniska, ktoré prebieha v týchto dňoch, sa v nasledujúcom týždni začnú stavebné práce na Modernizácii električkových uzlov z rozsahu MET v Košiciach. Hlavným zhotoviteľom stavebných prác je spoločnosť EUROVIA SK. Investorom projektu je Mesto Košice. Projekt je spolufinancovaný z Kohézneho fondu EÚ a štátneho rozpočtu. 

Obratisko Amfiteáter
Úsek trate obratisko Amfiteáter – križovatka TIP TOP
Križovatka TIP TOP po križovatku Čsl. armády – Zimná ul.

Druhá uzávierka, takisto od 3. 5. 2015, sa týka Amfiteátra, ulice Československej armády a križovatky pri obchodnom centre Tip – Top.
Všetky smery budú prejazdné, vrátane prejazdu cez električkovú trať z Triedy SNP na Watsonovu ulicu, ktorý však bude posunutý o niekoľko metrov ďalej smerom k OC Tip – Top. Od prejazdu bude ulica Československej armády v smere ku športovej hale prejazdná v jednom jazdnom pruhu. Motoristi, ktorí pôjdu v smere od športovej haly, budú musieť v križovatke pri OC Tip -Top odbočiť vpravo na Zimnú, asi po 20-tich metroch sa otočia, vrátia späť na ulicu Československej armády a môžu pokračovať ďalej na Amfiteáter, respektíve Triedu SNP. 
V smere od Watsonovej na Triedu SNP sa bude jazdiť iba v jednom jazdnom pruhu, v smere z Terasy ostanú dva jazdné pruhy, ktoré ale budú zúžené. 

http://www.kosice.sk/article.php?id=15627

Zmeny v doprave – obratisko Amfiteáter a Čsl. armády.

Úprava svetelnej signalizácie v križovatke Letná Zimná B.Nemcovej

Počas stavebných prác na modernizácii električkovej trate bude pre automobilovú dopravu Festivalové námestie od nedele 3.5.2015 prejazdné s nasledovným obmedzením:
- komunikácia Čsl armády od Zimnej – od provizórneho električkového prejazdu v jednom jazdnom pruhu, až po rozvetvenie tvaru „Y“ do smerov Watsonova – Stará Spišská cesta – tr. SNP - Letná
- komunikácia Watsonova – tr. SNP – s prejazdom priamo v jednom jazdnom pruhu /CEZ ZIPSOVANIE !/, až po odbočenie Račí potok
- komunikácia tr. SNP – od križovatky Popradská v dvoch jazdných pruhoch pozdĺž staveniska /POZOR NA ZÚŽENIE PRUHOV !/ až po napojenie zľava od Watsonovej /toto prepojenie cez električkovú trať bude uzavreté/, s pokračovaním v dvoch jazdných pruhoch cez signalizovaný peší priechod Braniskova k rozdvojeniu tvaru „Y“ Watsonova – Čsl. Armády, pričom prejazd cez električkovú trať smer Watsonova bude uzavretý, a pre toto odbočenie vľavo bude zriadený provizórny električkový prejazd na výjazde z Festivalového námestia smer Tip-Top
- vnútorné parkovisko v strede obratiska bude uzavreté, vjazd aj výjazd pre rekonštrukciu električkovej trate bude dočasne zrušený
- pozdĺž rekonštruovanej trate na ulici Čsl. armády v jednom jazdnom pruhu obojsmerne až po Športovú halu
- v opačnom smere od Športovej haly s odklonom do Zimnej a otočením poza električkové ostrovčeky /pred Jilemnického/ do protismeru a pravým odbočením smer Festivalové námestie - alternatívne s trasou Zimná - Letná
- v križovatke Zimná - Letná dôjde k zmene organizácie dopravy /radenie zo Zimnej/, zmení sa aj riadenie križovatky svetelnou signalizáciou. Pozor - na Letnej pôjde riadenie dočasne z oboch smerov so zelenou z oboch smerov, bez signálov na opustenie križovatky !!!

Spracoval:
Ing. Pavel Titl - PT Inžiniering Košice
Dopravné inžinierstvo a projektovanie 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re: stlpy co?

(sckesk, 1. 6. 2015 22:30)

Pri modernizácii električkových uzlov (čiže aj amfik) by sa stĺpy nemali meniť.

Re: Re: stlpy co?

(stefan, 1. 6. 2015 23:04)

a to ako je mozne, kto o tom rozhodol? co eurofondy zrazu dosli? a nemozu to potom nejak dodatocne menit ? ved predsa vsade pri generalnych rekonstrukciach v inych mestach v eu sa menia vzdy aj stlpy! firma ktora nemeni ani stlpy robi polovicnu robotu, naco taka polovicna rekonstrukcia ked podzubane zhrdzavene stlpy z cias komancov nechaju v zemi???tym padom sa nemeni ani elektrika a vedenia v zemi.....to co ma znamenat??? su horsi jak duha aj ked robia rychlejsie prd je to platne radsej robit pomalsie a dokladnejsie vymienat vsetko..naco to bude skor hotove ked robota bude polovicna? :-(

Re: Re: Re: stlpy co?

(Ikar, 2. 6. 2015 1:28)

A prečo by ste chceli aby sa menili aj stĺpy ? aký má význam ich meniť ? ma kuzmánke a na celej trati IKD sa menia stĺpy s toho dôvodu že vo vedeni pôjde vyššie napätie kvôli prevádzke tram-trainou. Nevidím dôvod prečo by sa mali meniť vaše "staré hrdzavé stĺpy " :).
Keď sa zatepľujú 70 ročné bloky tak to je v pohode ? To by sme mali potom celé sídliská zbúrať a postaviť nové ? Je to úplne to isté, tie stĺpy vydržia ešte dlho, nie nadarmo boli natreté farbou, ochranným náterom :)

Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Granite01, 2. 6. 2015 7:55)

Aké vyššie napätie? Ste snívali a zobudili a ruka v šerbli?
Žiadne vyššie napätie vo vedení nebude :)

Re: Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Ikar, 2. 6. 2015 8:21)

Neviem, či to bolo presne v takom znení, to sa ospravedlňujem ale čítal som o tom niečo v tom zmysle. Inými slovami stĺpy sa tam menia kvôli tram-trainom, ak som to poplietol a detaily premiešal ospravedlňujem sa, no meniť tie stĺpy, povedzte má to nejaký špeciálny význam ?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Tatranka, 2. 6. 2015 10:13)

Projekt IKD a MET sú dva samostatné projekty. U IKD musia byť dodržané odlišné parametre pre prevádzku vozidiel tram-train, ktoré musia vyhovovať aj normám v železničnej prevádzke. Dalo by sa zhruba povedať, že trate IKD sú v podstate normované ako železničné trate, nie ako bežné električkové.
Pokiaľ ide o napájanie, v meste ostáva jednosmerná 600 Voltová sústava naďalej. Zmena sa týka budúcich (?) vozidiel tram-train, ktoré majú byť schopné jazdiť aj na tratiach ŽSR pod sústavou 3000 V js.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Ikar, 2. 6. 2015 21:32)

dobre, ale to stale nedava odpoved na otazku preco sa stlpy v jednom projekte menia v druhom nie.. ci to len cisto ze rasi tak chcel?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Ikar, 2. 6. 2015 22:49)

Kto tu píše v mojom mene ? To už niektorý nevedia ako zaujať alebo niekoho diskreditovať ?.... úbohé

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Tatranka, 3. 6. 2015 9:40)

A teraz, kto je kto? :-)
Pokiaľ ide o stĺpy, Raši o ničom nerozhoduje, dokonca sa mi zdá, že ani o tom, o čom je povinný rozhodovať :-)) Rozsah rekonštrukcií rozhodli niekde inde a niekto iný. Neviem ako boli zadávané projekty.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Tatranka, 4. 6. 2015 8:17)

Pokiaľ ide o pána doktora, tak je to ako všetko, čo smrdí Smerom...Košiciam "vládne" Kachličkár s Machom a spol. :-))
Pokiaľ ide o stožiare, ak naďalej plne vyhovujú a nemajú statické vady a zo strany zadávateľa alebo projektanta nebola zadaná požiadavka na ich výmenu, tak nie je o čom diskutovať. Zase eurokomisiu neoblbneš tým, že premaľujú staré stožiare a budú ich vydávať za nové. Až takí idioti snáď nie sú...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(stefan, 4. 6. 2015 1:38)

aha cize o tom co sa deje a nedeje vramci projektov v tomto meste rozhoduje nejaka gorila na harasiho pozadi to tym chcel(a) tatranka povedat?a rasi je nieco take ako biely konik co sa len pridrblo zakazdym na obcanov tohto mesta usemje a vsjo jasno?:-) manipulacna figurka na pozadi nejakej silnej financnej korporacie ala JaT penta ci vahostav a pod-ktora to tu vsetko riadi a ovlada z pozadia, ostrejsie povedane mafie(aj ked som sa zamerne tomuto slovku chcel vyhnut)

Re: Re: Re: Re: stlpy co?

(Lucyk, 9. 6. 2015 0:06)

tie stlpy vzdy vyzerali otrasne, len oko prosteho kosicana si na ne za tie nestastne roky navyklo.. Taky paskvil uz v zap.europe nenajdete.. a hrame sa na hlavne mesto vsetkeho mozneho, len na estetiku sa zabuda!

eurovia

(stefan, 7. 6. 2015 1:05)

dzubkaju sa v zemi dzubkaju..uz to zacina pripominat duhu ta eurovia navyse este ani stlpy nevymiena cize casoveho hladiska maju o pracu menej.. zo zaciatku tempo prac nahodene pomerne velke teraz to ustalo a co pozeram na amfiku okrem natretia tych komancskych zhrdzavenych stlpov na tu blbu zltomodru podobne ako na havlickovej za posledne tyzdne skoro nic ine nespravili.. vsak casuuu doooosc.. po vzore duha ved co by sa oni plasili.. a to ked si predstavim ze tie zhrdzavene zltomodre strasidla budu aj na selej terase, snp na bozenke, na komenskeho ci od zimaku smerom hore ku kruhacu ci od kruhaca smerom na jazero..tak ma ide ***nut :-(

Re: eurovia

(Ikar, 7. 6. 2015 17:46)

Ach, už znova, sťažovať sa to je jednoduché, však to za nič nestojí, keby tu už niekto konečne bral to pozitívum " že sa niečo robí " tak to nieeee...

Hlavne že za 5 rokov bude každý košičan "hrdý" že aké máme pekné vymenené trate, aj novovybudované trate. Teraz každému vadí všetko....
Neviem síce prečo práce takto pozastavili ale niečo na tom bude, keďže nemajú ani čo dávať do tých dier pretože som ešte nikde nevidel pripravené koľaje, z čoho mi logicky vyplíva, buď nemajú materiál, teda je spozdená dodávka, alebo to časovo zle naplánovali... Jedno je však isté, určite to dokončí eurovia skôr ako dúha a zue...

Re: Re: eurovia

(Ok, 8. 6. 2015 17:12)

Suhlasim s Ikarom , a meskanie nieje ziadne robi sa 7 dni v tyzdni. Znacnu cast prace zaberaju prace v zemi . Ak sa dostane zo zeme nahor vyriesia sa kable kanazlizacia a podobne veci malo by to byt rychlejsie a vtedy uvidite ako prace postupuju.

peticia za odvolanie sudruha rasiho

(stefan, 4. 6. 2015 1:48)

aj ked zrusit by trebalo skor tu mafiu co je za nim-rameno odtat nepomoze treba odtat hlavu chobotnice!no treba nejako zacat..takze plne podporujem tuto peticiu!

www.peticie.com/rasi_odstup

PETÍCIA ZA VZDANIE SA MANDÁTU PRIMÁTORA MESTA KOŠICE RICHARDA RAŠIHO

My, dolepodpísaní obyvatelia mesta Košice vyzývame MUDr. Richard Rašiho, PhD., MPH. aby sa v súlade so Zákonom č. 369/1990 Zb.o obecnom zriadení, §13a písmeno c) vzdal mandátu primátora mesta Košice z dôvodu absolútneho zlyhania a nevyvodenia priamej zodpovednosti pri rekonštrukcii električkových tratí v Košiciach.

Primátor mesta Košice Richard Raši nesie ako štatutár mesta a zástupca investora pri rekonštrukcii električkových tratí priamu zodpovednosť za:

1.oneskorené začatie realizácie stavby rekonštrukcia električkových tratí o 4 mesiace z dôvodu svojej predvolebnej kampane na primátora mesta Košice,
2.7 mesačné oneskorenie dokončenia úseku Kuzmányho ulice,
3.zlý manažment rekonštrukcie, ktorý spôsobil dopravný kolaps v meste Košice,
4.klamanie a zavádzanie Košičanov počas celej doby rekonštrukcie,
neexistujúci harmonogram rekonštrukcie a neschopnosť zabezpečiť ho
5.neuplatnenie sankčných práv a zmluvných pokút voči realizátorom meškajúcich stavieb

Jeho nezodpovednosť:

1. spôsobila desiatkam podnikateľov a živnostníkov ekonomické straty,
2. stovky nevypravených autobusov MHD na pravidelných linkách,
3. tisíce frustrovaných Košičanov, ktorých sa rekonštrukcia priamo dotkla,
4. desaťtisíce hodín strávených v dopravných zápchach,
5. zapríčinila stratu státisícov EUR, ktoré odpustil realizátorovi stavby – namiesto účtovania penále za oneskorenie súhlasil s predĺžením termínu stavby o dva mesiace
6. spôsobila ujmu na životnom prostredí a zhoršenie podmienok pre život v Košiciach

Križovatka Zimná

(Mike, 20. 5. 2015 14:58)

Na tejto križovatke v strede toho trojuholníku mohli to dat preč celé a nasadit tam trávu urobit ostrovček ....

Re: Križovatka Zimná

(jaalm, 20. 5. 2015 15:12)

...no teda neviem, ale kadiaľ by potom jazdili autá???? Netreba zabúdať, že z každej strany trate je normálna 2-prúdová cesta.

Re: Re: Križovatka Zimná

(Evžen, 20. 5. 2015 16:18)

Je vela miest kde by zatravnena plocha mohla byt, no tu asi nie, kazdopadne som velmi zvedavy ci vobec bude zatravnena el. trat na Kuzmanyho ako ma podla vizualuzacie k projektu byt.. Uz im tam rastie aj burina ktoru bude treba najprv zlikvidovat.. tragedia toto cele.

Re: Re: Re: Križovatka Zimná

(granite01, 23. 5. 2015 12:59)

No vyzerá to, že samotné zatrávnenie nebolo v Košiciach domyslené. . . v Bratislave keď robili opravu tratí pri trnavskom mýte, tak nainštalovali zavlažovací systém, a nainštalovali hotové trávnaté koberce = a presne tak sa to má robiť . . .lenže tu to asi nebola požiadavka, keďže DPMK je zdecimované a riadia to "podržtašky" z ktovie akej tramtárie.