Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Rekonštrukcia električkovej trate na Maratónca a Hviezdoslavovej

 

Križovatka sprejazdnená 28.9.2015 poobede 

-----------------------------------------------------------------------------

Plánované sprejazdnenie Maratónca a Hviezdoslavovej - 27.9.2015

-------------------------------------------------------------------------------

Križovatka pri Radnici Starého mesta mala byť ukončená 1.9.2015.
Mala byť...

--------------------------------------------------------------------------------

Od 29.8.2015 je otvorený prejazd pri Radnici Starého mesta
od Čsl. armády smerom na Moyzesou ulicu.

----------------------------------------------------------------------------------

Zmeny v organizácii dopravy od nedele 19.7.2015
info---zmeny-v-organizacii-dopravy-od-nedele-19.7.2015

--------------------------------------------------------------------------------

Pri prácach na rekonštrukcii električkových tratí, konkrétne na obratisku na Strojárenskej ulici, našli v nedeľu 29.3.215 ľudské kosti.
"Môžem potvrdiť, že pri prácach na rekonštrukcii tratí boli nájdené kostrové pozostatky (v hĺbke približne 2,5m) zatiaľ neznámeho počtu ľudí nezisteného veku a pohlavia. Obhliadajúci súdny lekár nevylúčil cudzie zavinenie. Vyšetrovateľ už začal trestné stíhanie pre zločin zabitia, povedala nám dnes ráno košická policajná hovorkyňa Jana Mésarová.

Ak by išlo o archeologicky významný nález, mohol by prípadne ohroziť termíny prác v tomto úseku rekonštrukcie. Preto bude dôležité najmä zistiť, ako dlho pod dlažbou na Strojárenskej kosti spočívali.

http://www.kosicednes.sk/ludske-kosti-pod-kolajnicami/

 
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re: Re: ...

(Tatranka, 21. 8. 2015 9:14)

Hehe. Riško na Vianoce slávnostne prestrihne (lepiacu) pásku a všetko sa to rozpadne na atómy. OPLATÍ SA VYDRŽAŤ! :-D

Mestské vlaky

(Väzeň Súdruh Haraši, 17. 8. 2015 20:13)

"Mestské vlaky" je pole neorané na Slovensku. Slovensku celkovo chýbajú ľahké, rýchle a nízkopodlažné súpravy typu S-bahn (Rak, Nem, Jap.), to bude haluz, vidieť v centre dymiacu a ťažkopádnu Bardotku, spolu s tými vysoko-podlažnýmim ex-komunistickými vagónmi!!!, fuj, to bude hnus.. Podľa mňa je S-bahn či tram-train úplné sci-fi na Slovenské pomery, pritom taká ľahká a rýchla súprava, by prepravila x-krát viac ľudí ako auto.. Škoda!

Re: Mestské vlaky

(Tatranka, 18. 8. 2015 15:03)

Hehe! To by bola haluz, Bardotka s Ypsilonmi v meste. To skôr Ešusy by mohli zachádzať, akurát napájanie problém... :-D

Pokračovanie trate

(Marek, 26. 7. 2015 16:45)

Môžem sa opýtať kam bude pokračovať tá dvojkoľajka smerom na mlynský náhon ? Mier ? Či nadpojenie na ŽSR ?

Re: Pokračovanie trate

(mykeyway, 26. 7. 2015 20:49)

napojenie na zsr

Re: Re: Pokračovanie trate

(Ikar, 26. 7. 2015 21:12)

Presnejšie na a cez Masarykovu ulicu

Re: Re: Re: Pokračovanie trate

(Marek, 27. 7. 2015 5:46)

A je aj nejaký konkrétny projekt kedy sa to bude robiť alebo tam zatiaľ tie koľaje budú len tak na okrasu pár rokov ?

Re: Re: Re: Re: Pokračovanie trate

(Ikar, 27. 7. 2015 17:52)

Áno je na to projekt.

Napojenie je na pláne do roku 2017. Ani na stanici to nebude zatiaľ napojené, tam si totiž to vyžaduje výraznú prestavbu stanice, pretože sa tam musí vybudovať železničné lôžko v priestoroch parkoviska za lidlom. Ale to je všetko na pláne do roku 2017.

Re: Re: Re: Re: Re: Pokračovanie trate

(., 29. 7. 2015 12:19)

Nie, nie je. Napojenie na ZSR na stanici je momentalne cista utopia.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokračovanie trate

(Tatranka, 31. 7. 2015 13:38)

Rovnako ako severné napojenie cez Masarykovu.
Napojenie na trate ŽSR je už na pleciach ŽSR a tie údajne o to ani nemajú (pre mňa je to pochopiteľné) žiadny reálny záujem, terminál v Moldave nad Bodvou a elektrifikácia úseku KE- Moldava neznamenajú v kontexte košického IKD vôbec nič. Už aj "krstný otec" tram- trainu, súdruh Olexa sa pre Košice dnes vyjadril, že je to hudba (vzdialenej) budúcnosti lebo vraj vývoj vozidiel tram- train je mimoriadne náročný a nákladný a na to financie dnes (ani zajtra a pozajtra) nemáme. Akosi už pozabudol na štúdiu nákladov na realizovateľnosť, potrebu a udržateľnosť projektu, vyžiadanú Bruselom v dobe (ne)dávnej, o ktorej sa tak nejak takticky mlčí lebo je zrejme zjavný jej nežiadúci negatívny výsledok.
Celé terajšie IKD je vlastne odrb na získanie eurofondov určených na integrovanú dopravu s nulovým potenciálom realizácie ďalších etáp projektu IKD v horizonte rokov. Je to taká "lepšia" rekonštrukcia vnútromestských tratí, ktorá neprinesie nijakú zásadnú zmenu v systéme MHD ako takej.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokračovanie trate

(kosican, 13. 8. 2015 2:07)

maximalny negativista tatranko ako inak.. vsetko cierne cierne cierne...a nic len cierne..typicke.. a ja vravim ze tu tie trate a prepojenia na zsr budu a napr ze tu budu chodit aj nizkopodlazky plne klimatizovane ako v BA, Debrecene ci Miskolci(osobne viem priamo zo zdrojov od sucasneho techn.riaditela dpmk ze sa taketo masiny planuju nakupit hned v dalsom tendri po dokonceni IKD ako nahrada za T6 a dalsie T3 ktore musia byt podla nariadeni komplet vyradene a odstavene z prevadzky kym sa dokoncia komplet el.trate v meste) taktiez osobne viem ze je v plane aj skore rozsirovanie trate IKD ktora ma ist na tahanovce s terminalom sever z ktorej vacsia cast ma byt dokoncena(vratane MET) do r. 2020(kedy bude plynut casove obdobie na max. cerpanie 2.balika eurofondov-cize logicky sa musi spravit co najviac a za predpokladu ze v dalsich tendroch zvitazi eurovia sa tak aj urcite stane o to nemam najmensie obavy) tak tu laskavo nezavadzaj druhych negativistickymi priam az apokalyptickymi scenarmi tebe vlastnymi!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokračovanie trate

(Tatranka, 18. 8. 2015 14:36)

Konečne mám oponenta!
Vychádzam z mojich doterajších x krát potvrdených skúseností ako to tu fachčí, už mám tak akurát dosť rokov na to, aby som nebol ku všetkému nekritický optimista. Takže ak vidíš v mojich príspevkoch vždy len čiernotu až apokalypsu, tak vidíš iba to, čo v mojich príspevkoch chceš vidieť a je mi ľahostajné, či tým niekoho (?) niekam zavádzam, (ak sa nechá, jeho problém). Sú to iba moje slobodné, a priznávam, že veľmi často kritické názory na veci a dianie včera a dnes, tu a teraz, ale bez nároku na dnešnú absolútnu pravdu o budúcnosti. Vešteckú guľu nemám, ani čas a zbytočnú energiu na prudké internetové diskusie, často o hov... :-)
Takže "kedz še zadari", tak si možno v roku 2020 pekne vyhodnotíme, čo zo sľubov a plánov bolo splnené, ako a nakoľko to bolo splnené!
P.S. Technický riaditeľ DPMK je síce dôveryhodný zdroj, ale jeho vpyv na dianie okolo IKD, MEU, MET a nákupov vozidiel je aký je... Aj aj by som chcel na jeho mieste to najlepšie, čo sa dá zohnať. Chcel a veľmi... :-D
P.P.S. Kde berieš tú nádej, že v ďalších tendroch zvíťazí práve Eurovia??? Kde berieš nádej, že tu namiesto KT8, T6 a T3 nebudú ďalšie Variá a im podobné krámy??? Odbornosť a technika tu na Slovensku nerozhodujú, jedine nízka cena a politicko-ekonomicko-mafiánske prepojenia zainteresovaných strán. Je to tak? Ako kedy, že? :)
A na záver... Tech. riaditeľ, spolu s hlavným majstrom údržby ED si osobne predo mnou "libovali", že je super, že Vario má otočné podvozky a nebude nám ničiť trate, čo je skvelé! Blava bude ešte vraj plakať so svojimi Škodami! Oni toto totiž sami chceli! Náhoda? Či sa už len MUSELI uspokojiť s tým, čo nám "vyhralo" asi zmanipulovaný tender a kúpilo sa? Neviem, s tým sa ti nepochváli asi nikto. Aj keď už dávno, pri Škodováckej Astre po exkurzii v Brne mali kecy, že je to zlý voz lebo má pevné podvozky a je "tvrdý" a potrebuje kvalitné trate a tým bol tento koncept v očiach DPMK odpísaný... :-D

Re: Pokračovanie trate

(kolajnice, 8. 8. 2015 13:25)

http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/archiv-vyjadreni-2014/februar/ikd-kosice.html?page_id=2927

Re: Re: Pokračovanie trate

(Tatranka, 12. 8. 2015 8:42)

Čo bolo, bolo... Na UČS 32 postupne zabudnite.

Strojarenska

(abs, 11. 8. 2015 22:35)

Vie niekto preco je na Strojarenskej to esicko kolajnic? Preco to nejde od zo smeru Komenskeho oblukom do rovinky ale takto "hore dole" do S? Viem ze to tak bolo vzdy, ale v minulosti kolajnice pokracovali rovno smer jumbo, a teraz bocia na Zeleznicnu, cize ak to tak spravili v minulosti to by som chapal, ale preco aj teraz neviete?

Re: Strojarenska

(abs, 11. 8. 2015 22:37)

pre istotu doplnim co myslim: napriklad fotka 300 (pohlad od Komenskeho, alebo ak chcete od nam. MM)

Re: Strojarenska

(Tatranka, 12. 8. 2015 8:35)

Je to podľa starého projektu IKD, ktorý kopíruje pôvodný stav vedenia trate. Zjavne v tom šturme pri príprave výstavby nebol čas na úpravu projektu, takže to bude takto na ďalších 50. rokov. Zbytočne...
Pôvodne trať nešla na Masarykovu tadiaľto, ale o ulicu vedľa. Tu bola vlečka ku tabakovej továrni, jej torzo zlikvidovali pri rekonštrukcii cesty a parkovania relatívne nedávno. To esíčko vzniklo kôli zväčšeniu minimálneho polomeru oblúka okolo budovy KSK, keďže odbočenie z Komenského na Strojárenskú ostalo v pôvodnej stope vlečky, t.j. tesne pri budovách KSK a železníc.

Dlažba!

(Primátor kurína Raši, 3. 8. 2015 17:04)

Na Kuzmányho dláždia koľajnice Cik-Cak a tu Cik-Cik-Cak-Cak..čistí dementi! To nemôže byť celý projekt dláždený rovnakým spôsobom uloženia dlaždíc?? Inak sa vôbec nedržia vizualizácií, t,j, dlažba na vizoške je úplne iná ako v reáli..

Re: Dlažba!

(Tatranka, 4. 8. 2015 10:30)

Jak prišlo, tak vyšlo... A vôbec, v živote som nevidel dokončený projekt v súlade s vizualizáciami.

Re: Re: Dlažba!

(poltan, 4. 8. 2015 21:54)

Ach. ... lebo električky budú také aké sú na vizualizácií,