Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Rekonštrukcia električkovej trate na Staničnom námestí

16. 11. 2015

Ste na facebooku a páči sa vám táto stránka? 
Dajte jej svoj "LIKE" (aj keď vám zato nesľubujeme žiadne výhry).
Ďakujeme.

 

 

Návrat autobusových liniek na Staničné námestie
https://kosice.estranky.sk/clanky/oznamy-a-informacie/info---navrat-autobusovych-liniek-na-stanicne-namestie.html

-------------------------------------------------------------------------------

Zo stanice robotníkov presunuli
Pred časom majiteľ firmy Dúha pre Košice:dnes uviedol, že kapacity zo Staničného námestia stiahli na urgentnejšie úseky, najmä na Kuzmányho a Štúrovu ulicu a priľahlé križovatky.
http://www.kosicednes.sk/kosicania-kritizuju-nekvalitu-rekonstruovanej-trate/

------------------------------------------------------------------------------------

Zmeny v organizácii dopravy od 5.7.2015
info---zmeny-v-organizacii-dopravy-od-5.7.2015

Výrazné zmeny v MHD od 5. júla
info---vyrazne-zmeny-v-mhd-od-5.-jula

---------------------------------------------------------------------------------------

Od nedele 8.3.2015 sa po neúspešnom prvom pokuse, začala rekonštrukcia električkovej trate na Staničnom námestí.

Dopravné obmedzenia s tým súvisiace nájdete tu:
zmena-organizacie-dopravy-z-dovodu-rekonstrukcie-elektrickovej-trate-na-stanicnom-namesti

Zmeny MHD na Staničnom námestí nájdete tu:
mhd-pocas-uzavierky-stanicneho-namestia

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Od pondelka 1.9.2014 dochádza k obnoveniu električkovej dopravy na Staničné námestie
Zároveň dochádza ku zmenám liniek MHD a to nasledovne:
- náhradná autobusová linka X7 bude predĺžená až na Havlíčkovu
- linka 3 bude premávať v pôvodnej trase
- linka 4 pôjde zo Staničného námestia do Barce
- R1 bude obnovená v pôvodnej trase
- linka 6 pôjde v pôvodnej trase (na stanicu) + bude predĺžená až na Havlíčkovu
- zriadená nová okružná linka 12T (NO-Dom umenia-Poľská-Verejný cintorín-Ryba-Rušňové depo-NO)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rekonštrukciu električkovej trate pri stanici prerušia

Prestavba električkových tratí za 40 miliónov eur v Košiciach sa ani poriadne nezačala a už narazila na veľký problém. Na trati pri železničnej stanici od začiatku výluky 2. augusta nič neurobili a v najbližšej dobe zrejme ani neurobia – museli ju totiž prerušiť. Problém nastal na strane zhotoviteľa prác, ktorým sú spoločne prešovská Dúha a poľské ZUE. "Riešime tento stav tak, aby to bolo v konečnom dôsledku pre mesto aj obyvateľov čo najvýhodnejšie. Ale je to otvorená téma, ktorá sa v krátkej dobe - možno do dvoch dní - uzavrie," uviedol projektový manažér spoločnosti Dúha, Jaroslav Duleba.

Stavebníkom chýba materiál, bez ktorého sa nedá nič robiť. Firma si ho nemohla zabezpečiť pred začiatkom účinnosti zmluvy s mestom. "Nemohli sme vstupovať do takýchto záležitostí pred účinnosťou zmluvy, takže teraz, keď začíname tieto strategické materiály riešiť, sa ukazuje, že by rekonštrukcia tohto úseku bola časovo veľmi náročná a zdĺhavá," doplnil Duleba.

Keďže práce od uzavretia úseku druhého augusta vôbec nepokročili, DPMK bude musieť v najbližšej dobe vyriešiť obnovenie premávky električiek na stanicu. "Dopravný podnik mesta Košice realizoval výluku na základe požiadavky zhotoviteľa na dvoch úsekoch - Kuzmányho ulici a Staničnom námestí. Plníme si všetky povinnosti, ktoré nám boli zadané v priebehu prípravy realizácie prác," uviedla na margo vzniknutej situácie hovorkyňa DPMK, Michaela Karaffová.

Ak by teraz výluka pokračovala, na trati pri stanici by sa stále nič nerobilo a mimoriadna situácia v mestskej hromadnej doprave by mohla trvať ešte aj v zime. Pravdepodobne sa teda s rekonštrukciou pri železničnej stanici začne až na budúci rok. Takýto variant pripustil aj projektový manažér Dúhy, Jaroslav Duleba: "Aby nebolo obmedzenie dopravy zo stanice počas celej doby výstavby, existuje alternatíva, že to budeme robiť až na budúci rok, pričom zatiaľ bude premávka na stanici neobmedzená."

Na druhom rekonštruovanom úseku - Kuzmányho ulici aj v priebehu dnešného dňa robotníci s pomocou ťažkých strojov vyberali staré koľaje. Podľa Dulebu by tu mali práce v blízkej dobe nabrať oveľa rýchlejší spád: "Teraz by malo dôjsť k výraznému nárastu kapacít na stavbe a aj k štandardizovaniu všetkých postupov." Ako dodal, práce na Kuzmányho zdržalo odkrývanie panelov pod koľajnicami a následné určenie technologických postupov.

Zdroj: facebook Rádia Košice

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V sobotu 2.8.2014 sa začína s modernizáciou električkových tratí v rámci projektu IKD. 
Preto budú v termíne od 2.8.2014 uzavreté koľajové trate na obratisku Staničné námestie.
Zmeny v MHD nájdete tu: Obmedzenia električkovej dopravy
Kvôli uzavretiu obratiska na Staničnom námestí dôjde v priebehu budúceho týždňa aj k zmene organizácie autobusovej dopravy. Všetky linky autobusovej dopravy budú zastavovať na mimoriadnych stanovištiach na ulici Staničné námestie.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re: nestihnu to

(Tatranka, 12. 9. 2015 12:44)

Stihnú! Ten septembrový dátum si dopíš v kalendári koncom októbra... :-D

svetla

(bububu, 8. 9. 2015 21:11)

to su tie avizovane podla planu "ledkove" svietidla?

Re: svetla

(kosican, 9. 9. 2015 0:03)

myslis toto v detaile?.. http://lh3.googleusercontent.com/-- dCSM2arbvY/Ve8vyOl9NOI/AAAAAAABxjo/w_iSjYYquxM/s912/IMG_0028.JPG ..mna ovela viac skor znepokojuju tieto zabery http://lh3.googleusercontent.com/-XF_wyJ4tMJs/Ve8vwZ42U4I/AAAAAAABxjc/BEjFixpbjlY/s912/IMG_0026.JPG a http://lh3.googleusercontent.com/-Hmw_J-imJ3w/Ve8vxHqTBxI/AAAAAAABxjk/p6JX0xT6gro/s912/IMG_0027.JPG ktore naznacuju ze duha sa totalne vysrala na vymenu elektriky, rozvodov na tomto useku a niektore stlpy chce ponechat povodne stare zhrdzavene (dobre to vidno pri VSE a aj na stanici-kde polovica stlpov ostala povodnych v zemi a polovica vymenena, jak u neandertalcov-otrasne to vyzera)

Nástupištia

(Ikar, 3. 9. 2015 19:13)

A ešte jedna otázka :P. Prečo tie obruby nástupišť robia v takých netypických a čudných krivkách ? Majú byť tie nástupištia inde alebo to ľudia budú preskakovať alebo niečomu nerozumiem ? :)

Re: Nástupištia

(Tatranka, 4. 9. 2015 8:47)

No to je dan za sirsi prejazdny profil tram-trainu, a kedze su zastavky v obluku, tak im z toho vysli taketo patvary. V praxi to bude zaujimave, som zvedavy kedy si tam prvy cetujuci natlcie hubu, mozno to budem aj ja osobne... :-D

Re: Re: Nástupištia

(mykeyway, 5. 9. 2015 0:22)

ale ved tram-trainy nebudu zachádzť na obrtisko, či? aj keby tak najskor o 5 rokov do vtedy mohli spravit obroby lemujuce kolajnice alebo dat obruby nizsie vtedy by nevadilo ak by tram train zasahoval svojou prednou napravou aj nad zastavku pri vyberani zatáčky. plus nebezpecnu zonu vydlazdit cervenou dlazbou a je to :D či mam zlý nápad? btw tie esičkove obruby su aj na nastupnych zastávkach na stanici a kolajnice su pozdlz nich rovne tak nechapem

Re: Re: Re: Nástupištia

(Ikar, 5. 9. 2015 15:21)

Tak to s tým, že by tram-trainy nemali zachádzať na obratisko viem tiež tak že by nemali, predsa preto sa má vybudovať napojenie na stanicu... Ale každopádne je to blbosť na tých zastávkach aj v prípade že tam budú tram-trainy zachádzať... Pripájam sa k názoru urobiť to nižšie a vydlaždiť to inou farbou, predsa aj na stanici lemuje kraj nástupišťa čiara za ktorú nemá človek prekročiť ak vlak odchádza prichádza... Tam si veľa ľudí nabije *** a budú na to najmä starší nadávaď že musia skákať

Re: Re: Re: Re: Nástupištia

(Tatranka, 7. 9. 2015 17:26)

No neviem ci realne budu alebo nebudu, ale mohli by, ak treba... Blbost je presne v tom, ze vyska nastupnej hrany je v urovni podlahy vozidla a previsle hmoty vozidla v obluku by kolidovali s nou, plus to navrhli z velkych rovnych blokov obrubnikov, cize z toho sa neda ani aspon vyrobit pekny obluk kopirujuci kolaj, tak ako to bolo po starom. Rozhodne je to velmi zle riesenie, hoc aj zodpovedajuce normam. Inak vase napady su dobre a logicke, lenze to si tam najprv bude musiet polamat nohy x ludi a musi byt x staznosti a mozno potom po nejakom case to budu cele prerabat znova. Jak u chujov na dvore...

Pražce

(Ikar, 28. 8. 2015 22:10)

Neviete niekto prečo dávali v úseku za mostom pražce drevené ? Má to reálne opotstatnenie, typu kvôli niečomu... ? Alebo to tam len tak plácli ?

Re: Pražce

(Tatranka, 29. 8. 2015 14:25)

Na takéto mosty, pokiaľ sa nezriaďuje priebežné štrkové lôžko, tak sa bežne dávajú drevené pražce, majú nižšiu hmotnosť, lepšie tlmia vibrácie a tak. Nie je to pravidlo, príkladom je Perešský most na rýchlodráhe.

Re: Re: Pražce

(Tatranka, 29. 8. 2015 14:45)

Ono je to fakt za mostom, tak sorry, fotky som si prezrel až po napísaní príspevku... :-D
Nejaký dôvod na to najskôr mali, neviem aký, ale šetrenie ani náhoda to asi nebude. Zvykne sa to robiť aj vtedy, ak sa očakáva nejaký problém s pozdejšou údržbou, tiež pod zložitejšie koľajové konštrukcie, čo nie je tento prípad alebo na to niečo budú ešte prichytávať... Necháme sa prekvapkať :-)

Re: Re: Re: Pražce

(Ikar, 29. 8. 2015 19:08)

No však to že za mostom :). Ale vďaka teda... uvidíme čo prichystajú :D :D

nestihnu to

(mykeyway, 9. 8. 2015 21:08)

mame 9. august a ako pozeram na usek od senneho trhu po stanicu tak je jasne, že to nestihnu do konca septembra.... denne sa tam nic nezmeni jak vidim fotky. Ale to nic aj tak by elektricky nechodili do novembra koli MEU. do vtedy to uz snat daju.

Re: nestihnu to

(Tatranka, 18. 8. 2015 15:24)

Ale stihnú! Dátum "28. september 2015" bude niekedy okolo novembra až decembra...? To vieš, DÚHA ma Bulharský kalendár aj kvalitu roboty :-D

Re: Re: nestihnu to

(stefan, 19. 8. 2015 4:28)

ale unia nema bulharske metre na eurofondy zial!!! zas to zaplati len tento glupy drbly lud..

Re: Re: Re: nestihnu to

(mykeyway, 19. 8. 2015 22:30)

Do konca roka to musi byt hotove aby to unia preplatila a do 31.decembra to uz hadam stihnu. vela im netreba uz. podla mna skoncia rovnako ako eurovia.

Re: Re: Re: Re: nestihnu to

(Tatranka, 21. 8. 2015 9:38)

Remeta sa v ktoromsi košickom plátku prekecol, že od Ministerstva dopravy chceli žiadať odsun termínu odovzdania na november. Ale boli dotlačení vedením mesta k septembru, vraj kôli maratónu. Takže v podstate to vyzerá, že DÚHA to má na háku a bude robiť do konca novembra, tak či tak. Lebo nasľubovať sa dá absolútne všetko a ten termínovník je už od začiatku menej ako srací papier na WC... Zatiaľ verím jedine tomu, že v hodine dvanástej to ušolíchajú tak, aby stihli eurofondy. Pre súdruha doktora je to obrovské riziko fiaska jeho pozitívneho imidžu a to on sotva pripustí a ustojí. Už beztak je rozčarovaný z toho, že sa naňho sype toľko jedu z každej strany a jeho narcistické ego tým veľmi trpí. Má, čo nechcel šrác... :-D

nové stĺpy v strede chodníka

(amigo, 31. 7. 2015 8:01)

a cáp - doprostred chodníka dáme stĺpy. :-(. Čo na tom, že tie staré boli za chodníkom alebo boli v 1/3 - t.j. podľa normy STN. Naozaj som zvedavý či to tak bolo v projekte alebo zase okolnosti prinútili Dúhu meniť projekt...

Re: nové stĺpy v strede chodníka

(Tatranka, 31. 7. 2015 13:09)

No a? Očalúnia stĺpy a je to! :-D

peticia za odstupenie sudruha rasiho

(stefan, 4. 6. 2015 1:51)

aj ked zrusit by trebalo skor tu mafiu co je za nim-rameno odtat nepomoze treba odtat hlavu chobotnice!no treba nejako zacat..takze plne podporujem tuto peticiu!

www.peticie.com/rasi_odstup

PETÍCIA ZA VZDANIE SA MANDÁTU PRIMÁTORA MESTA KOŠICE RICHARDA RAŠIHO

My, dolepodpísaní obyvatelia mesta Košice vyzývame MUDr. Richard Rašiho, PhD., MPH. aby sa v súlade so Zákonom č. 369/1990 Zb.o obecnom zriadení, §13a písmeno c) vzdal mandátu primátora mesta Košice z dôvodu absolútneho zlyhania a nevyvodenia priamej zodpovednosti pri rekonštrukcii električkových tratí v Košiciach.

Primátor mesta Košice Richard Raši nesie ako štatutár mesta a zástupca investora pri rekonštrukcii električkových tratí priamu zodpovednosť za:

1.oneskorené začatie realizácie stavby rekonštrukcia električkových tratí o 4 mesiace z dôvodu svojej predvolebnej kampane na primátora mesta Košice,
2.7 mesačné oneskorenie dokončenia úseku Kuzmányho ulice,
3.zlý manažment rekonštrukcie, ktorý spôsobil dopravný kolaps v meste Košice,
4.klamanie a zavádzanie Košičanov počas celej doby rekonštrukcie,
neexistujúci harmonogram rekonštrukcie a neschopnosť zabezpečiť ho
5.neuplatnenie sankčných práv a zmluvných pokút voči realizátorom meškajúcich stavieb

Jeho nezodpovednosť:

1. spôsobila desiatkam podnikateľov a živnostníkov ekonomické straty,
2. stovky nevypravených autobusov MHD na pravidelných linkách,
3. tisíce frustrovaných Košičanov, ktorých sa rekonštrukcia priamo dotkla,
4. desaťtisíce hodín strávených v dopravných zápchach,
5. zapríčinila stratu státisícov EUR, ktoré odpustil realizátorovi stavby – namiesto účtovania penále za oneskorenie súhlasil s predĺžením termínu stavby o dva mesiace
6. spôsobila ujmu na životnom prostredí a zhoršenie podmienok pre život v Košiciach