Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Rekonštrukcia električkovej trate na Staničnom námestí

16. 11. 2015

Ste na facebooku a páči sa vám táto stránka? 
Dajte jej svoj "LIKE" (aj keď vám zato nesľubujeme žiadne výhry).
Ďakujeme.

 

 

Návrat autobusových liniek na Staničné námestie
https://kosice.estranky.sk/clanky/oznamy-a-informacie/info---navrat-autobusovych-liniek-na-stanicne-namestie.html

-------------------------------------------------------------------------------

Zo stanice robotníkov presunuli
Pred časom majiteľ firmy Dúha pre Košice:dnes uviedol, že kapacity zo Staničného námestia stiahli na urgentnejšie úseky, najmä na Kuzmányho a Štúrovu ulicu a priľahlé križovatky.
http://www.kosicednes.sk/kosicania-kritizuju-nekvalitu-rekonstruovanej-trate/

------------------------------------------------------------------------------------

Zmeny v organizácii dopravy od 5.7.2015
info---zmeny-v-organizacii-dopravy-od-5.7.2015

Výrazné zmeny v MHD od 5. júla
info---vyrazne-zmeny-v-mhd-od-5.-jula

---------------------------------------------------------------------------------------

Od nedele 8.3.2015 sa po neúspešnom prvom pokuse, začala rekonštrukcia električkovej trate na Staničnom námestí.

Dopravné obmedzenia s tým súvisiace nájdete tu:
zmena-organizacie-dopravy-z-dovodu-rekonstrukcie-elektrickovej-trate-na-stanicnom-namesti

Zmeny MHD na Staničnom námestí nájdete tu:
mhd-pocas-uzavierky-stanicneho-namestia

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Od pondelka 1.9.2014 dochádza k obnoveniu električkovej dopravy na Staničné námestie
Zároveň dochádza ku zmenám liniek MHD a to nasledovne:
- náhradná autobusová linka X7 bude predĺžená až na Havlíčkovu
- linka 3 bude premávať v pôvodnej trase
- linka 4 pôjde zo Staničného námestia do Barce
- R1 bude obnovená v pôvodnej trase
- linka 6 pôjde v pôvodnej trase (na stanicu) + bude predĺžená až na Havlíčkovu
- zriadená nová okružná linka 12T (NO-Dom umenia-Poľská-Verejný cintorín-Ryba-Rušňové depo-NO)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rekonštrukciu električkovej trate pri stanici prerušia

Prestavba električkových tratí za 40 miliónov eur v Košiciach sa ani poriadne nezačala a už narazila na veľký problém. Na trati pri železničnej stanici od začiatku výluky 2. augusta nič neurobili a v najbližšej dobe zrejme ani neurobia – museli ju totiž prerušiť. Problém nastal na strane zhotoviteľa prác, ktorým sú spoločne prešovská Dúha a poľské ZUE. "Riešime tento stav tak, aby to bolo v konečnom dôsledku pre mesto aj obyvateľov čo najvýhodnejšie. Ale je to otvorená téma, ktorá sa v krátkej dobe - možno do dvoch dní - uzavrie," uviedol projektový manažér spoločnosti Dúha, Jaroslav Duleba.

Stavebníkom chýba materiál, bez ktorého sa nedá nič robiť. Firma si ho nemohla zabezpečiť pred začiatkom účinnosti zmluvy s mestom. "Nemohli sme vstupovať do takýchto záležitostí pred účinnosťou zmluvy, takže teraz, keď začíname tieto strategické materiály riešiť, sa ukazuje, že by rekonštrukcia tohto úseku bola časovo veľmi náročná a zdĺhavá," doplnil Duleba.

Keďže práce od uzavretia úseku druhého augusta vôbec nepokročili, DPMK bude musieť v najbližšej dobe vyriešiť obnovenie premávky električiek na stanicu. "Dopravný podnik mesta Košice realizoval výluku na základe požiadavky zhotoviteľa na dvoch úsekoch - Kuzmányho ulici a Staničnom námestí. Plníme si všetky povinnosti, ktoré nám boli zadané v priebehu prípravy realizácie prác," uviedla na margo vzniknutej situácie hovorkyňa DPMK, Michaela Karaffová.

Ak by teraz výluka pokračovala, na trati pri stanici by sa stále nič nerobilo a mimoriadna situácia v mestskej hromadnej doprave by mohla trvať ešte aj v zime. Pravdepodobne sa teda s rekonštrukciou pri železničnej stanici začne až na budúci rok. Takýto variant pripustil aj projektový manažér Dúhy, Jaroslav Duleba: "Aby nebolo obmedzenie dopravy zo stanice počas celej doby výstavby, existuje alternatíva, že to budeme robiť až na budúci rok, pričom zatiaľ bude premávka na stanici neobmedzená."

Na druhom rekonštruovanom úseku - Kuzmányho ulici aj v priebehu dnešného dňa robotníci s pomocou ťažkých strojov vyberali staré koľaje. Podľa Dulebu by tu mali práce v blízkej dobe nabrať oveľa rýchlejší spád: "Teraz by malo dôjsť k výraznému nárastu kapacít na stavbe a aj k štandardizovaniu všetkých postupov." Ako dodal, práce na Kuzmányho zdržalo odkrývanie panelov pod koľajnicami a následné určenie technologických postupov.

Zdroj: facebook Rádia Košice

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V sobotu 2.8.2014 sa začína s modernizáciou električkových tratí v rámci projektu IKD. 
Preto budú v termíne od 2.8.2014 uzavreté koľajové trate na obratisku Staničné námestie.
Zmeny v MHD nájdete tu: Obmedzenia električkovej dopravy
Kvôli uzavretiu obratiska na Staničnom námestí dôjde v priebehu budúceho týždňa aj k zmene organizácie autobusovej dopravy. Všetky linky autobusovej dopravy budú zastavovať na mimoriadnych stanovištiach na ulici Staničné námestie.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re: prečo

(sckesk, 22. 8. 2014 10:12)

Spoločnosť Dúha na stavebné práce nemá žiadnych vlastných zamestnancov. Odkázaná je na subdodávateľov a tu im jedna firma odstúpila a ďalšie veľký záujem o spoluprácu nemajú.
Poliaci robia iba troleje a práce s tým súvisiace.

Re: Re: prečo

(2TheMHDmarek3, 22. 8. 2014 16:28)

A to ju nemohol DPMK zrekonštruovať svojpomocne?

Re: Re: Re: prečo

(ms9, 23. 8. 2014 1:09)

predpokladám že tam ide o veci, na ktoré sa DPMK nešpecializuje a podľa popisov vykonaných prác, je tam dost veľa technologickej časti s ktorou DPMK nemá skúsenosti ani ľudí...myslím si...inak škoda, jasne ze vybrali najlacnejšiu firmu ktora nema ani vlastnych zamestnancov iba dalších 10 malých firmičiek, ktoré štrajkujú...úžasný tender, gratulujem

Re: Re: Re: Re: prečo

(Tatranka, 23. 8. 2014 14:44)

Samozrejme ako vždy.Vyhrá najlacnejší alebo ten čo dá najvyšší úplatok.

Re: Re: Re: prečo

(Tatranka, 23. 8. 2014 14:46)

Nemohol.DPMK na to nemá ľudí, technológie,techniku. Takéto stavby sa vždy realizovali externe aj v časoch socíku...

Re: Re: Re: Re: prečo

(sckesk, 23. 8. 2014 18:12)

Firma Dúha je na tom ale ešte horšie ako DPMK, vlastných ľudí ani techniku tiež nemá, preto si berie na práce subdodávateľov, no samozrejme tých lacnejších, ktorí ale žiadne skúsenosti s výmenou koľajníc nemajú (DPMK aspoň sem tam niečo svojpomocne vymenil, napr. prejazd pri Dargove)

Košické machinácie

(PeterKE, 21. 8. 2014 21:02)

Je doslova neuveriteľné sledovať "mega" projekty" realizujúce sa v Košiciach. Organizácia mesta je v rukách amatérov, a neschopných ľudí. Čo projekt to trapas, a táto rekonštrukcia je tomu len zlatý klinec. Hanba nám Košičania.


« predchádzajúci

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6